Američki san

Nemoguće je nabrojati što sve prosječan poznavatelj kulture popularne glazbe može prepoznati kao potencijalne utjecaje na zvuk LCD Soundsystem. Ima tu elektronike Daft Punk-a, zvuka starijih Talking Headsa i Davida Byrnea, ali najviše ima onog drugog Davida – velikog Bowieja s kojim su LCD Soundsystem surađivali potkraj njegova života... (Osobno, najdraže mi je u nekim pjesmama uspoređivati vođu LCDS Jamesa Murphyja s Johnnyjem Štulićem, imaju vrlo sličnu energiju - „protestnu notu” ugrađenu u vokal...) Možemo se tako zabavljati nabrajanjima u nedogled, ali nema smisla, nepotrebno je. Jednostavno, ukoliko su LCDS i imali sve te velike uzore, ono što produciraju danas kao svoju glazbu ne treba sagledavati kroz pitanje koliko su dužni velikim primjerima, nego konstatirati da se radi o velikom bendu koji ima štošta relevantno za reći. 
 
Što, dakle LCDS imaju za reći? Američki je san nedosanjan, ljudski život je konačan, kraj je izgledan: može se živjeti uredno i disciplinirano, savjesno i odgovorno, ali sve se može u trenutku pretvoriti u noćnu moru ili američku stvarnost. Zašto ih je onda užitak slušati? Kao i kod velikih klasičnih tragedija, odgovor leži u ljepoti i snazi izričaja, katarktičkom iskustvu slušanja. Duga pauza od pretposljednjeg albuma učinila je da materijal Američkog sna ključa u svim segmentima: od spomenutih vokala do sintisajzera, od maštovitog bubnja do isprepletenih zvučnih kulisa u podlogama. 
 
Pauza je bila duga (nekih 7 godina) i zvuk LCDS se promijenio, sazrio. Ne radi se o suhoparnom perfekcionizmu (toga je možda znalo biti na ranijim albumima). Prije da se radi o široj i opuštenijoj zvučnoj slici (pa prenešena poruka stoga ne propisuje toliko koliko sugerira). Uzme li se u obzir duga pauza od prošlog albuma, ne treba čuditi da je na ovome naglašena raznovrsnost. Zato, traži li se ijedna zamjerka za American dream, može se reći da ga nije jednostavno konzumirati od jednom.  Preporučuje se uzimati tri put dnevno, u manjim obrocima. 
 
Priredio: Mladen Masar (9. listopad 2018.)