Do ljeta '89. Raiders March ustoličila se kao jedna od najpoznatijih filmskih tema. Maestro Williams stoga ju je i treći puta iskoristio kao Indyjev lajtmotiv, no ne tako često kao ranije. I Spielberg i Williams zaključili su da odjekuje poput himne i da je valja koristiti samo u ključnim scenama. Williams je stoga dao sve od sebe kako bi skrojio mnoštvo lajtmotiva za nove likove, koncepte i lokacije osiguravajući da i treći čin ima svoj vlastiti glazbeni identitet. Središnja nova tema – Gral theme – povezana je s sudbinskom potragom Henryja Jonesa; prožeta religioznom drevnošću, simfoniji daje nužnu uzvišenost i spada među najobožavanije 'sporedne teme' iz Williamsovog kanona. Tema Henryja Jonesa srodna je Temi grala i često se navezuju jedna na drugu snažeći koncept i omogućujući publici da razvije slušnu vezu između Henryjeve osobnosti i njegove opsesije Gralom, pa je logično da se te dvije teme nadopunjuju. Glazba za treći dio Indiane Jonesa smatra se jednim od Williamsovih kreativnih vrhunaca. Riječ je o simfonijskom soundtracku nad kojim nema umjetničke kategorije. Po pitanju dinamike, ugođaja i pustolovine, genijalni Williams svojski rabi sve sekcije orkestra pružajući simfonijsku raskoš dostojnu reputacije najslavnijeg skladatelja filmske glazbe.

Priredio: Branimir Čakić (2. kolovoza 2023.)

Naslovnica